امروز: پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| دستگیری مدیری که مانع نوسازی صنایع پتروشیمی شد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مدیری که با دریافت رشوه‌های کلان مانع از تجهیز و نوسازی صنایع پتروشیمی در بوشهر می‌شد، دستگیر شد.
علت اهمیت و خوب بودن

اعتماد سازی در برخورد با مدیران ناکارآمد و فاسد: در این خبر نشان می دهد که عزم حاکمیت و دولت در آن است تا در جهت رفع موانع تولید و رشد صنایع با هرگونه مانع از جمله ناکارآمدی مدیریتی برخورد کند.
توسعه و رشد اقتصادی : رفع موانع در نوسازی موجب می شود تا با نوسازی و توسعه صنایع، تولیدات با کیفیت تری تولید شود و صادرات رشد یابد و علاوه بر آن آلودگی زیست محیطی نیز در منطقه کاهش یابد.

نکات تکمیلی

با توجه به این خبر مشخص شد شرکت های پیمانکار مبلغ هنگفتی به مدیر اقتصادی شرکت گاز در عسلویه رشوه پرداخت کرده‌اند که همین موضوع مانع از خرید تجهیزات جدید و نوسازی صنایع می‌شد؛ به همین دلیل ما تغییر محسوسی در کاهش آلایندگی صنایع در منطقه مشاهده نمی‌کردیم.
یکی از چالش های مهم صنایع و بنگاه های تولیدی فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است که به همین کالاهای با کیفیت و قابل رقابت با کالا های خارجی تولید نمی شود و موجب آلودگی زیستی در منطقه می شوند. بنابراین بازسازی و نوسازی بنگاه های اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری در جهت تحقق تولیدات با کیفیت و جلوگیری از آلودگی زیستی امری ضروری است.
نوسازی صنایع نیازمند برنامه ریزی فراگیر و بلندمدت است و با توجه به مشکلات کلان بخش صنعت مانند فرسودگی ماشین آلات، کمبود نقدینگی، مقررات جاری نظام بانکی، ناکارآمدی نیروی انسانی، بهره نبردن از فناوری روز و ناتوانی در حوزه پژوهش و توسعه، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق وجود دارد.
بازسازی و نوسازی بنگاه ها اگر به درستی و به موقع انجام شود، پیامدهای مثبتی همانند کاهش مصرف انرژی و هدر رفت منابع تولید، جمایت از محیط زیست از طریق کاهش آلایندگی، بهبود کیفیت محصولات تولید شده و کاهش هزینه های آن ، توسعه صادرات و در نهایت افزایش رشد اقتصادی کشور به همراه خواهد داشت.
تحریم های اقتصادی، رانتی بودن در اعطای تسهیلات و بالا بودن نرخ بهره تسهیلات، ناتوانی در جذب سرمایه گذاری خارجی و فساد و ناکارآمدی مدیران و نیروی انسانی از جمله موانعی هستند که پیش روی تحقق سیاست بازسازی و نوسازی بنگاه ها و صنایع قرار خواهند گرفت.
دولت و کارگزاران اقتصادی در ترکیه با اعمال تغییرات ساختاری نظیر ایجاد جذابیت برای جذب سرمایههای خارجی، قانونگذاری مناسب برای توسعه کسب و کار، ایجاد مشوقهای مالی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و نوسازی بنگاههای آسیبدیده و غیره توانستهاند که با افزایش صادرات و تنوعبخشی به آنها به یکی از مهمترین کشورها در زنجیره تولید اروپا تبدیل شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12663

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها