امروز: پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| عدم‌النفع ۲۴۰همتی صنعت فولاد از قطع برق

احرامیان گفت: برق صنایع فولادی بیش از صنایع دیگر قطع می‌شود و این عادلانه نیست.
علت اهمیت و بد بودن

ضربه به توسعه اقتصادی کشور: با خاموشی صنایع بزرگ خسارات زیان باری به اقتصاد کشور و توسعه زیر ساختی کشور وارد می وشد.
افزایش قیمت تمام شده محصولات : با توجه به کاهش تولید و ثابت بودن هزینه های تولید همچون حقوق کارگران و … قیمت تمام شده محصول افزایش می یابد.

نکات تکمیلی

عضو هیأت مدیره انجمن فولاد گفت: ناترازی انرژی در کشور ما یک واقعیت است که از سال ۹۹ آغاز شده است. به طوری که تا به امروز ۲۴۰ همت ظرفیت از دست رفته داشته‌ایم. نیازمند ۱۲ هزار میلیارد برق هستیم که خود صنعت فولاد امکان ایجاد آن را داشته است. از دولت جدید انتظار داریم حداقل عدالت در توزیع انرژی لحاظ شود و صنعت فولاد قربانی بحران انرژی نشود.
ناترازی انرژی به یک چالش اساسی این روز ها تبدیل شده است که باید مسئولین و دولت ها برای کنترل و جلوگیری از آن قدم بردارند.
آسیب های ناشی از قطعی برق در صنایع تبدیلی و بزرگ همچون فولاد و … که به گلایه های صاحبان صنایع تبدیل شده است موضوعی است که علاوه بر وارد کردن خسارت سنگین مالی به واحد ها تولیدی و صنعتی، به توسعه و رشد اقتصادی کشور نیز ضربه ای جبران ناپذیر وارد می کند.
خاموشی های مکرر و متعدد برق صنایع موجب می شود تا تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به دلیل نوسانات برقی دچار سوختگی شوند و همچنین تولیدکنندگان باید با تولید کمتر ، به کارمندان و کارگران حقوق دهد که در این حالت قیمت تمام شده محصول تولیدی افزایش می یابد .
برخی از کارشناسان علت ناترازی انرژی را در واقعی نبودن قیمت های آن مطرح می کنند که اگر قیمت آن ها واقعی شود در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و ناترازی آن رفع می شود. همچنین بهبود اقتصاد صنعت برق، گسترش تولید برق از منابع غیرفسیلی، استفاده از کنتورهای هوشمند برای مصرف‌کنندگان، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، راه‌‌اندازی بورس انرژی واقعی از جمله راهکار هایی است که دولت باید برای بحران کمبود برق به آن توجه داشته باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12437

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها