وزیر اقتصاد ارمنستان در دیدار با حجت الله عبدالملکی: حمایت ایران در زمینه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارمنستان مهم و ضروری است

وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: کمک و مساعدت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارمنستان مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حجت الله عبدالمکی(مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی) که به همراه مناطق آزاد هفتگانه و بیش از ۶۰ واحد تولیدی مستقر در این مناطق برای برگزاری نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از سوم لغایت پنجم شهریور ماه در نمایشگاه”ایرون اکسپو” پایتخت ارمنستان حضور دارند، عصر دیروز به دعوت واهان کروبیان وزیر اقتصاد این کشور با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه در ایروان، ظرفیت ها و قابلیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بازگو کرد.

عبدالملکی با بیان این که مذاکره هایی با ۲۱ کشور پیرامون ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر داشته ایم، اظهار کرد: تفاهم نامه هایی در این زمینه با پنج کشور امضا شده و هم اکنون در بدنه کارشناسی در حال ارزیابی برای جانمایی است.

او همچنین با اشاره به دو دیدار قبلی خود در این سفر با رییس درآمدهای دولتی و وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های ارمنستان، به موضوع عوارض ورودی دو کشور برای خودروهای باربری و مسایل مرتبط با کریدور شمال جنوب اشاره کرد.

واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان نیز که در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ارمنستان حضور به هم رسانده بود، در این دیدار اظهار کرد: کمک و مساعدت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارمنستان مهم و ضروری است.

لازم به ذکر است که مقرر شد، در راستای مسایل مطرح شده در دیدارهای دیپلماتیک انجام شده در این سفر، کمیته ای متشکل از نمایندگانی از اداره درآمدهای دولتی، وزارت زیرساخت ها و وزارت اقتصاد ارمنستان به همراه معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد ارس و چابهار در ایام حضور نمایشگاهی این مناطق در شهر ایروان ارمنستان، به تبادل نظر بپردازند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=11127

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها