تحلیل خبر | شکستن رکورد چاپ پول

آخرین آمارهای بانک مرکزی از جزئیات کل‌های پولی در فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه پایه پولی در این ماه نسبت به سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده که بیشترین میزان این متغیر در تمام ادوار است.

افزایش تورم: چاپ اضافی پول منجر به افزایش تورم می‌شود و ارزش پول کاهش می‌یابد. این امر می‌تواند به نوسانات اقتصادی و مشکلات اقتصادی و جامعه‌ای منجر شود.
کاهش ارزش پول: افزایش چاپ پول می‌تواند به کاهش ارزش پول و افت اقتصادی انجامیده و افراد و کسب‌و‌کارها را تضرر رساند.
ایجاد نابرابری اقتصادی: چاپ پول بیش از حد می‌تواند به ایجاد نابرابری اقتصادی منجر شود، زیرا تأثیرات این اقدام عمدتاً بر افراد با درآمد کمتر و توان خرید کمتر تأثیر خواهد گذاشت.

نارضایتی عمومی: افراد ممکن است به خاطر افزایش تورم و کاهش ارزش پول به هرج و مرج و نارضایتی عمومی بیفتند که می‌تواند به ناامنی و ناایمنی اجتماعی منجر شود.

ریس جمهور:«باور داریم که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است و برای حل آن‌ها چشم به دست بیگانگان نداریم. در حالی که برخی توسعه روابط خارجی را در گرو پذیرفتن برخی شروط و تعهدات عنوان می‌کردند در این دولت در عرصه توسعه روابط خارجی موفق عمل کرده و در زمینه مبادلات تجاری رکوردشکنی کرده‌ایم. در حدود ۲ سال گذشته متوسط تورم مواد غذایی در کشور‌های اروپایی ۱۹ و در کشور‌های منطقه بین ۲۸ تا ۲۹ درصد بوده است، اما با این وصف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده حتما مشکلات حل شده و تورم نیز کاهشی خواهد شد.»
آخرین آمار‌های بانک مرکزی از جزئیات کل‌های پولی در فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه پایه پولی در این ماه نسبت به سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده که بیشترین میزان این متغیر در تمام ادوار است.
آمارهای بانک مرکزی از جزئیات کل‌های پولی در فروردین ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه پایه پولی در این ماه نسبت به سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده است.
آخرین آمارهای بانک مرکزی از جزئیات کل‌های پولی در فروردین ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه پایه پولی در این ماه، نسبت به سال گذشته، به ۴۵ درصد رسیده که بیشترین میزان این متغیر در تمام ادوار است.
این اتفاق در حالی رخ داده که در این ماه، مانده بدهی دولت به بانک مرکزی ۶۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از عوامل اصلی رشد پایه پولی بوده است.
در کنار این موارد، نسبت پول به نقدینگی که نشان‌دهنده میزان سیالیت نقدینگی است نیز به ۲۶ درصد رسیده که بیشترین میزان تاریخی خود را نشان می‌دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=11980

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها