سواد مالی: “الگویی برای مالی شخصی و خانوادگی”

مؤلفان: امین مرادی‌باصیری، عادل پیغامی ناشر: دانشگاه امام صادق (ع) ویراستار: مهدی طغیانی زبان: فارسی سال چاپ: 1397

همه ما در طول زندگی با مسائل بسیاری روبرو هستیم. تحلیل این مسائل و پاسخ آنها در رشته‌ها و گرایش‌های مشخصی از یک علم دست‌‌یافتنی است. برای نمونه، مساله‌ای در حوزه سلامت، پاسخی در رشته‌ پزشکی دارد. یکی از انواع مسائلی که روزانه با آن روبرو هستیم، مسائل و موضوعات مالی است. چگونه خرید کنم؟ چقدر پس‌انداز کنم؟ کجا سرمایه‌گذاری کنم؟ چگونه تصمیم‌های مالی بهتر بگیرم؟ و … .

پاسخ‌های علمی این دست مسائل را می‌توان در رشته اقتصاد و مدیریت مالی، جستجو کرد. در نگاه اول رشته اقتصاد به حوزه کلان و شاخص‌های کلان و رشته مدیریت مالی به مدیریت امور مالی بین‌الملل، دولت و در نهایت شرکت‌ها می‌پردازد. اما چنین نیست؛ این هر دو، آموزه‌هایی در سطح فردی به ترتیب با عنوان تربیت اقتصادی و سواد مالی دارند. تربیت اقتصادی در زیربنا و سواد مالی در روبنا حرکت می‌کند.

دکتر پیغامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر طغیانی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان که هر دو بیش از پانزده سال در حوزه تربیت اقتصادی فعالیت علمی و پژوهشی داشته‌اند، در دو جلد کتاب «تعلیم و تربیت اقتصادی» این حوزه دانشی را در رشته اقتصاد به پژوهشگران و علاقه‌مندان معرفی کرده بودند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=11569

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها