روش های عددی پیشرفته در حل مسائل مهندسی سیالات

مؤلفان: مسعود درخشان، رسول دانشفراز، توحید برزگر ناشر: عمیدی زبان: فارسی سال چاپ: 1388

در دنیای امروز با توجه به سرعت روز افزون پیشرفت رایانه های شخصی و امکان حل معادلات ریاضی پیچیده با روشهای عددی، اهمیت روشهای عددی در آموزش علوم و مهندسی روز به روز بیشتر احساس میشود.
سیالات محاسباتی یکی از شاخه های نسبتاً جدید علوم مهندسی است. حل معادلات پیچیده و غیر خطی حاکم بر رفتار جریان سیالات مختلف در شرایط گوناگون با دانش دینامیک سیالات و استفاده از کامپیوتر امروزه تا مراحل بسیار پیشرفته ای عملی شده است و این امر همچنان ادامه دارد.
با یادگیری روشهای عددی قادر خواهیم بود که طریقه حل مسائل ریاضی ، مهندسی و علوم را که حل تحلیلی ندارد با استفاده از رایانه درک کنم. هر معادله ای که با آن مواجه می شویم به روش عددی قابل حل است. هنگامی که معادله حل تحلیلی دارد، استفاده از روش عددی آزمونی جهت درستی و دقت آن روش بوده و امکان مقایسه روش عددی باید اطلاعات کافی از ریاضی و برنامه نویسی رایانه ای داشته باشیم.
کتاب حاضر شامل ۷ بخش میباشد. از ویژگیهای بارز این کتاب، سادگی توضیح و ارائه قدم به قدم مطالب، حل مثالهای کاربردی و ساده می باشد. همچنین بخش چهارم کتاب مربوط به روش دیفراسیلی کوارتراتوره می باشد که در منابع فارسی قبلی به آن اشاره نشده است. به علت جدید بودن موضوع، کتابهای نگاشته شده به زبان فارسی در این زمینه بسیار اندک است و کمبود آن به شدت احساس می شود. از اینرو بر خود لازم دیدیم که کتاب حاضر را با استفاده از منابع مختلف گردآوری، تالیف و ترجمه نمائیم و در نهایت در اختیار علاقمندان، اساتید و دانشجویان محترم قرار دهیم. مطالب کتاب به شکلی است که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا از دانشکده های عمران، مهندسی آب، محیط زیست و مکانیک می توانند با توجه به نیاز خود استفاده نمایند. امید است که صاحب نظران با راهنماییهای خود در رفع نواقص آن، ما را یاری نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=11554

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها