اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را برگزار خواهیم کرد

تحلیل خبر | ثبت ۱۵ دستاورد هسته ای در بخش پزشکی

ثبت دستاوردهای هسته‌ای در بخش پزشکی می‌تواند به توسعه صنعت پزشکی و تحقق جامعه پزشکی پیشرفته و مدرن کمک کند. ثبت دستاوردهای هسته‌ای در بخش پزشکی می‌تواند به افزایش شهرت و تمجید بین‌المللی کشور و افزایش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه پزشکی منجر شود.

پیشرفت در تکنولوژی پزشکی: ثبت دستاوردهای هسته‌ای در بخش پزشکی نشان از پیشرفت در تکنولوژی و روش‌های درمانی مدرن و پیشرفته است که می‌تواند به بهبود درمان بیماران و افزایش کیفیت خدمات پزشکی کمک کند.
استفاده از انرژی هسته‌ای در درمان بیماری‌ها: انرژی هسته‌ای می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلف مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و غیره استفاده شود و به افزایش شانس درمان و بهبود بیماران کمک کند.
افزایش دقت و کارایی در درمان: استفاده از تکنولوژی هسته‌ای می‌تواند به افزایش دقت و کارایی در درمان بیماری‌ها و بهبود نتایج درمانی منجر شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به‌مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ایران ماه آینده میزبان اولین کنفرانس بین المللی انرژی هسته ای خواهد بود، به تشریح دستاوردهای این سازمان پرداخت.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: ایران در زمینه استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای به ویژه در حوزه پزشکی موفق به ثبت دستاوردهای چشمگیری شده است.

بررسی دستاورد هسته ای

در بخش پزشکی و رادیودارو ۱۵ دستاورد جدید را ثبت کردیم، در صدر رادیوداروها بحث استفاده از اشعه آلفا است که برای نخستین بار در دنیا دارد صورت می‌گیرد.
اسلامی درباره توسعه نیروگاه‌های اتمی گفت: ما طرح ۲۰ هزار مگاوات را سال گذشته آغاز کردیم و نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر و دیگر نیروگاه‌ها در مکران و استان خوزستان طرح‌ها آغاز شده است. ما در گام اول تجهیز و آماده‌سازی زیرساخت‌ها را در پیش داریم. ما در کارون وارد رویداد دوم خواهیم شد و اولین بتن نیروگاه کارون را خواهیم داشت.
کشورهای استکباری نمی‌خواهند ما روی پای خودمان صنعت هسته‌ای را به‌پیش ببریم و مزاحمت‌هایی ایجاد کردند اما خوشبختانه این مزاحمت‌ها کارساز نشده است و نتایج درخشان برگ زرینی است بر افتخارات ملت ایران.

منبع خبر: https://t.me/PadDolat/121519

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12013

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها