تحلیل و بررسی صنعت شیرینیجات (اردیبهشت 1404)

صنعت شیرینی‌جات ایران با ارزش بازاری پایین و سهم اندک در بورس، عمدتاً در اختیار شرکت‌های خرد و متوسط قرار دارد. رقابت شدید میان تولیدکنندگان، نسیه‌فروشی را رایج کرده و همین امر موجب افزایش دوره وصول مطالبات و کاهش کیفیت سود شده است. همچنین عمق کم معاملاتی، نوسانات هیجانی برخی نمادها را به‌دنبال داشته؛ در این میان، نماد غویتا (ویتانا) نسبت به دیگر شرکت‌های این صنعت از وضعیت بنیادی بهتری برخوردار است.

تحلیل و بررسی صنعت شیرینیجات (اردیبهشت 1404)

 

صنعت شیرینی‌جات (صنایع غذایی) در ایران، ارزش بازار نسبتا پایینی دارد و جزو صنعت استراتژیک در بورس محسوب نمی‌شود. این صنعت عمدتاً در اختیار شرکت‌های خرد و متوسط است و رقابت شدید میان آنها باعث شده که نسیه‌فروشی به‌عنوان یک ابزار کسب سهم از بازار رایج شود. همین موضوع دوره وصول مطالبات را افزایش داده و باعث کاهش کیفیت سود شرکت‌ها شده است. از سوی دیگر، در بازار سرمایه، برخی نمادهای این صنعت گاه دچار نوسانات هیجانی می‌شوند که بیشتر می‌تواند ناشی از عمق پایین نمادهای غذایی‌ باشد.

حال نگاهی به متغیرهای بنیادی نمادهای این صنعت میکنیم:

* نماد غویتا (ویتانا) به نسبت نمادهای دیگر این صنعت از وضعیت مطلوبتری داراست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=17802

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

تحلیل اخبار اقتصادی

صحت و سقم و تحلیل و بررسی مهم‌ترین اخبار روز اقتصاد ایران را در رسانه چارسو اقتصاد دنبال کنید

آخرین مطالب انتشاریافته