امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران گفت: ۳۰۰ واحد از مجموع ۱۰‌هزار واحد احیا شده نوسازی و بازسازی شد.

تحلیل خبر| نوسازی ۳۰۰ واحد صنعتی

در احیای واحدهای راکد تنها نباید به احیا بسنده شود؛ بلکه نوسازی تجهیزات و افزایش ظرفیت واحدهای زیر ۵۰‌درصد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۷‌هزار واحد صنعتی وجود داشت که امروز به ۵۲‌هزار و ۷۰۳ واحد رسید. 30 ‌درصد واحدهای احیا شده به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد و برای برخی تامین مواد اولیه صورت گرفت و برخی واحدها مشکل ورود به بازار داشتند که رفع شد و برای برخی هم شرایط اخذ تسهیلات مساعد شد.۳۳‌درصد این واحدها سرمایه‌گذاری جدید انجام شد و در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود ۱۱۶ واحد جدید احیا شده وارد چرخه شد.
علت اهمیت و خوب بودن

افزایش اشتغال : با احیای صنایع کوچک و بزرگ تولیدی و افزایش توان تولید این واحد ها میزان به کار گیری نیروی کار مهار و با دانش افزایش یافته و بیکاری کاهش چشمگیری خواهد داشت.
رشد اقتصادی : با افزایش تولید و درآمد ملی کشور رشد اقتصادی را رقم خواهد زد.

انگاره شناختی

باور افزایی به توانمندی رشد تولیدات صنایع و بنگاه های داخلی

نکات تکمیلی

در احیای واحدهای راکد تنها نباید به احیا بسنده شود؛ بلکه نوسازی تجهیزات و افزایش ظرفیت واحدهای زیر ۵۰‌درصد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۷‌هزار واحد صنعتی وجود داشت که امروز به ۵۲‌هزار و ۷۰۳ واحد رسید. ۳۰ ‌درصد واحدهای احیا شده به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد و برای برخی تامین مواد اولیه صورت گرفت و برخی واحدها مشکل ورود به بازار داشتند که رفع شد و برای برخی هم شرایط اخذ تسهیلات مساعد شد.۳۳‌درصد این واحدها سرمایه‌گذاری جدید انجام شد و در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود ۱۱۶ واحد جدید احیا شده وارد چرخه شد.
کاهش نرخ بیکاری یکی از دغدغه های همیشگی دولت ها است و هر دولت در به نوبه خود اقداماتی در این زمینه انجام می دهد. اما برخی دولت ها مانند دولت سیزدهم موفق به کاهش نرخ بیکاری در مدت زمان کوتاهی می شوند.
از جمله دلایل دولت سیزدهم برای موفقیت در کاهش نرخ بیکاری می توان به اطلاع یافتن از مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها، هدایت نقدینگی بانک‌ها به بخش تولید، توجه به تولید داخل، احیای واحدهای راکد و بازگشت کارکنان آنها، رونق و رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف، بهبود صادرات، مدیریت واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل، بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تسهیل صدور مجوزها اشاره کرد.
احیای این واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت تولید بنگاه ها می تواند نویدبخش تحولات مثبت در اقتصاد کشور باشد و رونق تولید، به معنای افزایش فرصت های شغلی جدید، افزایش درآمد سرانه ی مردم و در نهایت، بهبود سطح زندگی آنها خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12326

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها