امروز: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| مصرف بنزین به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسید

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی : مصرف بنزین در روز شنبه به ۱۴۰ میلیون لیتر رسید.
علت اهمیت و بد بودن

خروج ارز از کشور : با توجه به اینکه در حوزه انرژی دچار ناترازی هستیم و تولید به اندازه مصرف نیست برای تامین نیاز کشور باید واردات صورت گیرد و در نهایت خروج ارز را در پی دارد.
ایجاد آلودگی زیستی : مصرف بیش از حد از سوخت های فسیلی موجب می شود تا محیط زیست دچار آلودگی شود و باعث می شود تا سلامتی شهروندان به خطر بی افتد.

نکات تکمیلی

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مصرف بنزین در روز شنبه به ۱۴۰ میلیون لیتر رسید. این افزایش مصرف سوخت در این ایام به دلیل بازگشت زائران اربعینی و در ایام اوج مصرف خود بوده است و به نظر نمی رسد که در روزهای آتی مصرف بنزین از این مقدار فراتر رود.
متوسط مصرف روزانه بنزین از ابتدای سال تا تیر ماه به ۱۲۱ میلیون لیتر بوده است که رقم بالایی است. تغییر ساعات اداری تأثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته، به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح، اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است، با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مسئله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود. در واقع تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶درصدی بنزین در سطح کشور بود.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حال حاضر کشور مصرف بی رویه انرژی است. این مسئله از یک سو منجر به از دست رفتن منابع محدود زیر زمینی کشور شده و از سوی دیگر خروج ارز از کشور را در پی دارد. از این رو مهم‌ترین رویکرد در جهت کنترل مصرف بنزین، متنوع‌سازی سبد سوخت مصرفی و کاهش سهم بنزین در این سبد با استفاده از راهکارهای مختلفی است.
سی‌ان‌جی را بیشتر توسعه دهند و ال‌پی‌جی را هم وارد سبد سوخت کنند؛ تا مسئله کمبود بنزین حل می‌شود. ساخت پالایشگاه جدید یک راهکار است و هرچه در زمینه توسعه زیرساخت سرمایه‌گذاری شود، مطلوب است. دولت باید تمام سعی خود را بکند تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها تقویت و پالایشگاه جدید ساخته شود.
بنزین و گازوئیل به دلیل کاربرد فراوانی که در حمل ‌و نقل و جابجایی کالاها و مسافران دارند، اثر مسقیم روی هزینه‌های زندگی و رفاه مردم دارند. از این‌رو تمامی دولت‌ها سعی می‌کنند با اتخاذ سیاست‌های مناسب این محصولات را به بهترین شکل به دست مردم و مصرف‌کنندگان برسانند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12766

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها