امروز: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| صادرات ۳.۳۹۰ میلیارد دلار محصول پتروشیمی در بهار ۱۴۰۳

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از صادرات ۳.۳۹۰ میلیارد دلار محصول پتروشیمی در بهار ۱۴۰۳ خبر داد.
علت اهمیت و خوب بودن

افزایش درآمد ارزی و تامین نیاز ارزی واردات : با توجه به اینکه ایران از در حوزه پتروشیمی در بین سایر کشور ها معروف است صادرات آن ارزآوری مطلوبی برای کشور کسب می کند.
افزایش تعاملات تجاری و گسترش بازار و فرصت برای فروش بیشتر : با افزایش صادرات محصولات پتروشیمی می توان سهم بیشتری از بازار جهانی را در اختیار گرفت و فرصت فروش بیشتر محصولات و صادرات را ایجاد نمود.

نکات تکمیلی

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در سه ماه نخست سال۱۴۰۳ ، ۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تن محصول پتروشیمی تولید شده است که حدود ۳ میلیون تن از این مقدار در داخل به فروش رفته و ۷ میلیون و ۷۴۰ هزار تن معادل ۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار صادر شد و حدود ۱۱ میلیون تن خوراک بی‌مجتمعی و درون‌مجتمعی بوده است.
صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین صنعت پرکاربرد بوده و صادرات آن نیز یک تجارت سود آور برای کشور ها است و در رشد اقتصادی نقش به سزایی دارد. این محصولات نقش حیاتی در صنایع متنوعی از جمله پزشکی، داروسازی، نظامی، خودروسازی، ساختمان‌سازی و غیره دارند؛ بنابراین، بسیاری از کشورهای جهان به این محصولات نیاز دارند و در این صنعت ایران در سطح جهانی محبوب است به طوری که کشورهای نظیر ترکیه، آفریقای جنوبی، چین، روسیه و غیره از محصولات پتروشیمی ایران استفاده می‌کنند.
در سال ۱۴۰۱ تولید واقعی صنعت پتروشیمی ۶۹.۵ میلیون تن بوده و در سال ۱۴۰۲ این مقدار از مرز ۷۵ میلیون تن عبور کرد و رشد ۷ درصدی نسبت به سال قبل داشته است که از این مقدار ۲۹ میلیون تن از آن صادر شده است.
در طی سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ با وجود تحریم های بین المللی علیه ایران صنعت پتروشیمی ۱۵۰ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۸۰ میلیارد دلار صادر کرده است. میزان رشد وزنی و ارزشی صادرات در طی این سال ها امیدوار کننده بوده و از روند صعودی مناسب در صادرات محصولات و فرآورده های پتروشیمی حکایت دارد.
دولت نیز باید با تامین مالی طرح های پتروشیمی نیمه کاره و در حال احداث و راه اندازی این طرح ها در تحقق جهش تولید در صنایع پتروشیمی و رشد صادرات آن قدم بردارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12508

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها