امروز: پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| سهم ۲۵ درصدی اصفهان در تامین سوخت با کیفیت

طبق آمار کدال، تولید بنزین یورو ۵ اکتان ۹۵ پالایشگاه اصفهان در پنج ماهه ابتدایی سال امسال به نسبت سال گذشته از ۱۰ به ۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش پیدا کرده است.
علت اهمیت و خوب بودن

کاهش آلودگی هوا: بنزین با کیفیت بالاتر دارای میزان کمتر آلاینده‌های مانند گوگرد و سرب است. استفاده از بنزین یورو ۵ می‌تواند به کاهش انتشار گازهای مضر مانند دی‌اکسید کربن (CO2) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) کمک کند.
کاهش وابستگی به واردات: افزایش تولید بنزین با کیفیت در داخل کشور به کاهش وابستگی به واردات بنزین کمک می‌کند. این امر به تقویت استقلال انرژی کشور و کاهش هزینه‌های ارزی مرتبط با واردات سوخت منجر می‌شود.

نکات تکمیلی

طبق اطلاعات شرکت پتروپالایشگاه اصفهان در سال۱۴۰۲، روزانه ۱۲.۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۲۴.۹ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می‌شد؛ این ارقام در سه ماه نخست امسال روزانه ۱۲.۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۲۳.۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می شود که سهم قابل توجهی در تامین سوخت کشور دارد. سهم پالایشگاه اصفهان از تولید بنزین و گازوئیل با کیفیت کشور تقریبا در حدود ۲۷ درصد است.
طبق گزارش فعالیت ماهانه پالایش نفت اصفهان در مردادماه امسال حجم تولید این شرکت کاهش ۳.۹ درصدی نسبت به مردادماه سال گذشته پیدا کرده و به یک میلیون و ۸۲۷ هزار متر مکعب رسیده است. البته این عدد نسبت به ماه گذشته حدود ۱.۴ درصد افزایش یافته است.
در سمت فروش نیز همین روند برای پالایشگاه اصفهان تکرار شد و مقدار فروش این شرکت در مردادماه امسال با کاهش ۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۸۲۷ هزار مترمکعب رسید. در مقابل اما این رقم نسبت به تیرماه حدود ۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
در پتروپالایشگاه اصفهان تحولات بزرگی در حوزه تبدیل آن به بزرگترین پتروپالایش منطقه در حال رخ دادن است؛ راه اندازی نخستین فاز واحد RHU تا پایان سال جاری و با راه اندازی واحد RFCC در این مجتمع، تولید بنزین یورو ۵ روزانه ۸.۵ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.
واحد تصفیه گازوئیل این پالایشگاه ۱۶ ماه زود تر از موعد پیش بینی شده راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت. بر اساس آن روزانه ۲۶ میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو ۵ تولید می‌شود و سود آوری ۱۹.۵ هزار میلیارد تومانی برای پالایشگاه اصفهان دارد.
به طور کلی رشد چشمگیر تولیدات پالایشگاه اصفهان در سال های اخیر ، اجرای پروژه‌های جدیدی مانند واحد RFCC ، DHT و RHU بوده که به بهبود کیفیت سوخت و افزایش بهره‌وری منجر شده است. علاوه بر این، پالایشگاه اصفهان با اجرای پروژه‌های کاهش مصرف انرژی و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها پرداخته است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12881

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها