صادرات محصولات کشاورزی در بهار امسال ۲۸ درصد رشد کرد

تحلیل خبر| رشد ۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در بهار امسال

در چند سال اخیر به برکت کاهش افت‌های گیاهی وضعیت تولید مناسب بوده و انواع محصولات باغی و زراعی با حجم بالا تولید و به بازار عرضه شده است. بر اساس آمارها صادرات محصولات کشاورزی در بهار امسال ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
علت اهمیت و خوب بودن

افزایش صادرات غیر نفتی : در این حالت با افزایش صادرات محصولات کشاورزی و محصولات غیر نفتی وابستگی به نفت کاهش می یابد.
درآمد ارزی برای کشور: با افزایش صادرات درآمد ارزی کشور افزایش می یابد.

انگاره شناختی

برجسته سازی نقش مردم در حوزه کشاورزی برای بهبود وضعیت اقتصادی

نکات تکمیلی

بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های درآمدی اقتصاد هر کشوری است. این بخش به امنیت غذایی در جهان گره خورده و کشورها سعی دارند در بخش کشاورزی وابستگی کمتری به واردات داشته باشند.
ایران در این بخش دارای چند رتبه جهانی در تولید و صادرات پسته، انجیر، زعفران، خرما و… است.
در چند سال اخیر به برکت کاهش افت‌های گیاهی وضعیت تولید مناسب بوده و انواع محصولات باغی و زراعی با حجم بالا تولید و به بازار عرضه شده است. بر اساس آمارها صادرات محصولات کشاورزی در بهار امسال ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
آخرین آمارهای گمرک از صادرات محصولات کشاورزی در سه ماه نخست سال‌جاری، رشد در وزن و ارزش صادرات این گروه کالایی را نشان می‌دهد. بر اساس این آمارها، وزن و ارزش صادرات محصولات کشاورزی، نسبت به سه‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۲، به ترتیب ۲۳.۸۸ و ۲۹.۸۵‌درصد رشد داشته‌است.
در این بین ۲۰ قلم اصلی صادراتی ایران در این بخش رشد بیشتری را تجربه کرده‌است. براساس آمارهای گمرک، ارزش صادرات این اقلام در سه ماه نخست ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه در سال‌گذشته، بیش از ۴۳‌درصد رشد داشته‌است.
همچنین آمارها نشان می‌دهد که پسته، گوجه‌فرنگی، سیب، هندوانه و سیب‌زمینی، رتبه‌های اول تا پنجم را از نظر ارزش صادرات به خود اختصاص داده‌اند.
بخش کشاورزی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته است و بخش کشاورزی از دیرباز یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد هر کشوری بوده و نقشی حیاتی در تامین امنیت غذایی جوامع ایفا می‌کند. با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان و افزایش تقاضا برای غذا، اهمیت این بخش بیش از پیش آشکار شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12304

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها