امروز: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| رشد ۱۸ درصدی درآمد پتروشیمی پردیس

پتروشیمی پردیس در مرداد به درآمد ۳.۷ همتی رسید که نسبت به ماه قبل ۸ درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱‌درصد و نسبت به میانگین سال ۱۸درصد رشد داشته است.
علت اهمیت و خوب بودن

جذب سرمایه‌گذاری: صنایع پتروشیمی به دلیل پتانسیل بالا و سودآوری قابل‌توجه، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم می‌کند.
تنوع‌بخشی به اقتصاد: توسعه صنایع پتروشیمی به کشورها کمک می‌کند که وابستگی خود به صادرات نفت خام را کاهش داده و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنند.

نکات تکمیلی

پتروشیمی پردیس با فروش ۲۷۱ هزار تن اوره صادراتی در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل یک درصد رشد داشته است. شرکت پتروشیمی پردیش در طی ۱۱ ماه از سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ بیش از ۲میلیون و ۹۲۰ هزار تن اوره تولید کرده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است و همچنین در این مدت ۱میلیون و ۸۵۱هزار تن آمونیاک تولید شده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی را به خود اختصاص داد.
نمودار زیر روند تولید و فروش ۱۱ ماهه سال مالی پتروشیمی پردیس را در طی ۵ سال گذشته نشان می‌دهد، که می‌توان گفت روند تولید و فروش تقریبا ثابت بوده و نوسانات زیادی را به همراه نداشت. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی کردند تولید تجمیعی اوره پردیس تا پایان سال مالی به حدود ظرفیت اسمی یعنی ۳ میلیون و ۲۲۰‌هزار تن برسد که رکوردی تاریخی در دوره تاسیس این شرکت خواهد بود.
جمع فروش پتروشیمی پردیس در دوره ۱۱ ماهه به ۳۷همت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش ۱۸درصدی را نشان می‌‌‌دهد. در حالی که هزینه تولید پردیس در سال مالی اخیر به دلیل افزایش هنگفت قیمت خوراک افزایش چشمگیر ۴۶ درصدی را به همراه داشت.
پردیس، دومین شرکت در صادرات محصولات غیرنفتی به شمار می‌رود، به طوری که در سال گذشته ۸۶۳ میلیون دلار فروش حاصل از صادرات داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی به ۹۰۰ میلیون دلار برسد. پتروشیمی پردیس پارسال با صادرات ۲.۶ میلیون تن محصول به‌عنوان ارزآورترین شرکت پتروشیمی و دومین شرکت ارزآور کشور معرفی شد. با وجود رشد چشمگیر در درآمد و سودآوری، پتروشیمی پردیس همچنان با چالش‌هایی مانند نوسانات بازار جهانی،تحریم‌های اقتصادی و تغییرات قوانین صادرات مواجه است.با این‌ حال، فرصت‌هایی مانند افزایش تقاضای جهانی برای کودهای شیمیایی، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و ورود به بازارهای جدید می‌تواند به ادامه روند رشد این شرکت کمک کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12860

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها