امروز: چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| راه اندازی ۵۰۰ هزار کسب و کار جدید در سکوهای داخل

وزیر ارتباطات گفت: کاربران سکوهای داخلی ۴ تا ۱۲ برابر افزایش داشتند و همچنین در ۳ سال گذشته ۵۰۰ هزار کسب‌ و کار جدید در سکوهای داخلی راه‌اندازی شده است.
علت اهمیت و خوب بودن

ایجاد اشتغال جدید : با رونق گرفتن فضای مجازی و پیامرسان ها، ایجاد شغل به راحتی برای افراد فراهم شده و کسب و کاری نو راه اندازی کنند.
کاهش هزینه های تولید : راه اندازی کسب و کار در فضای اینترنت از پرداخت اجاره دفتر و… جلوگیری می کند و هزینه های جاری برای تولید را کاهش می دهد.

نکات تکمیلی

وزیر ارتباطات اعلام کرد: کاربران سکو ها و پیام رسان های داخلی بین ۴ تا ۱۲ برابر افزایش داشتند و برنامه دولت این است که این پیام‌رسان‌ها به سمت خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به مردم حرکت کنند و در ۳ سال گذشته ۵۰۰ هزار کسب‌و کار جدید در سکوهای داخلی راه‌اندازی شده است.
دولت می بایست با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتال، از کسب و کار های جدید و اینترنتی حمایت ویژه ای داشته باشد که یکی از این حمایت ها می تواند معافیت های مالیاتی کسب و کار های فعال در سکو های داخلی باشد. همچنین بستر سازی و فراهم کردن زیرساخت اینترنتی پر سرعت و با کاربری بهتر در رشد و شکوفایی این نوع کسب و کار ها موثر است.
با رونق اینترنت و فضای مجازی انقلابی جدید در فضای کسب و کار صورت گرفته است و تلفیق تکنولوژی و تجارت تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کشور و خرید و فروش آنلاین گذاشته است؛ خرید های اینترنتی و آنلاین به دلیل اینکه برخی از هزینه های جاری مانند اجاره مغازه، دفتر و… حذف شدن سبب شد تا قیمت تمام شده محصول نیز کاهش یابد و ارزان تر به دست مشتری برسد.
امروزه اینترنت فضایی را فراهم آورده است که فقط برای سرگرمی و بازی نبوده بلکه فرصت ارزشمندی را برای ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار فراهم آورده است.
افزایش اشتغال، گستردگی فروش محصولات و مشتریان ، هزینه کمتر راه اندازی کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی و درآمد بالای آنها نسبت به مشاغل سنتی از جمله مزایای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی به شمار می آید .
اقتصاد دیجیتال در کشور های توسعه یافته سهم بالایی از اقتصاد را دارا می باشد و با توجه به اینکه ایران بیشتر مشاغل سنتی است میتوان از این فرصت استفاده کرد تا مشاغل جدیدی را شناسایی کرده و با ایجاد کسب و کار های جدید نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
با توجه به اینکه کسب و کار های مجازی بر بستر اینترنت و پیامرسان ها شکل می گیرند باید زیر ساخت ها برای ورود به این بخش آماده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12429

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها