امروز: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| تولید هپکو ۷ برابر شد

تولید سالانه گروه هپکو نسبت به سال ۱۳۹۱ کاهش اما نسبت به سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ هفت برابر افزایش یافته است.
علت اهمیت و خوب بودن

ایجاد اشتغال : با افزایش میزان تولید محصولات گروه هپکو میزان اشتغال نیروی کار افزایش می یابد و سفره کارگران شرکت رونق می یابد.
رونق بخش تولید و اقتصاد کشور: با تولید محصولات صنعتی و با کیفیت مانند هپکو با توجه به صادرات به دیگر کشور ها و درآمد ارزی آن برای کشور رونق اقتصادی رقم می زند.

نکات تکمیلی

شرکت هپکو یکی از شرکت‌های ایرانی با قدمتی بیش از ۵۰ سال است و در واقع قبل از انقلاب تأسیس شده که در حوزه صنایع سنگین فعالیت می‌کند. شرکت هپکو اولین شرکتی است که در این زمینه در ایران و خاورمیانه شروع به فعالیت کرد. هپکو نه تنها تجهیزات سنگین بلکه ماشین آلات کشاورزی را نیز تولید و به فروش می‌رساند.
براساس اطلاعات صورت مالی گروه هپکو، تولید سالانه این گروه که از ۵۳۳ دستگاه در سال ۱۳۹۱ به ۵۳ تا ۵۱ دستگاه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ رسیده بود، با رشد ۷ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۸ دستگاه رسیده است.
براساس گزارش صورت مالی، در سال ۱۴۰۲ علاوه بر ۳۶۸ دستگاه انواع محصولاتی که ساخته شده، ۵۶۱ دستگاه انواع گریدر، بیل مکانیکی، لودر، غلطک، دامپتراک و بلدوزر در حال ساخت بوده که مجموع تولیدات و محصولات در حال تولید این شرکت در سال گذشته را به ۹۲۹ دستگاه می‌رساند.
در ۳ سال اخیر مشکلات هپکو به اوج خود رسیده بود تا حدی که باوجود ظرفیت بالای این شرکت برای فعالیت در سه شیفت و در هر شیفت هزار نفر، متأسفانه به‌جای افزایش تعداد کارگران، نیروی کار این شرکت از سال ۸۶ به بعد از ۲۴۰۰ کارگر به ۹۰۰ نفر رسید.
همه این موارد دست‌به‌دست هم داده بود که کارگرانی که با عزم و اراده چرخ صنعت کشور را به گردش درمی‌آوردند، یا تعدیل شوند و یا به دلیل عدم دریافت حقوق طی ماه‌های متوالی عزمی برای ادامه کار نداشته باشند.
شرکتی که زمانی غول ساخت ماشین‌آلات در خاورمیانه بود، خود یک ماشین جنگی بود که از میدان جنگ اقتصادی و ناکارآمدی و بی‌فکری بعضی مسئولین با همت دولت سیزدهم عبور کرد و تمامی شاخص‌های تولید صنعت در استان نسبت به سال گذشته رشد داشته و این نشان‌دهنده همسویی تمامی عوامل و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12390

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها