امروز: پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: بهره‌‌‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر راه‌‌‌آهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه

تحلیل خبر| بهره‌‌‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر راه‌‌‌آهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه

انجام برخی پروژه‌‌‌ها مثل راه‌‌‌آهن چابهار به زاهدان، اردبیل و آزادراه تهران -شمال و آزادراه منجیل-رودبار در شرایط جغرافیایی سخت انجام شد، سال گذشته ۱۸.۵ کیلومتر و در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۰ کیلومتر تونل در کشور احداث شده است که نسبت به مجموع ۴۰۰ کیلومتر تونل در کل کشور، عملیات قابل‌توجهی است.
علت اهمیت و خوب بودن

تسهیل در حمل و نقل جاده و ترانزیت باری: با ساخت و توسعه جاده ها و راه آهن جا به جایی و ترانزیت محصولات به آسانی فراهم می شود و مسیر ها کوتاه تر می شود.
ایجاد درآمد ترانزیتی : با اتصال جاده ها و راه آهن به شبکه های بین المللی درآمد ترانزیتی آن می تواند جانشین مهمی برای درآمد نفتی نیز باشد.

نکات تکمیلی

انجام برخی پروژه‌‌‌ها مثل راه‌‌‌آهن چابهار به زاهدان، اردبیل و آزادراه تهران -شمال و آزادراه منجیل-رودبار در شرایط جغرافیایی سخت انجام شد، سال گذشته ۱۸.۵ کیلومتر و در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۰ کیلومتر تونل در کشور احداث شده است که نسبت به مجموع ۴۰۰ کیلومتر تونل در کل کشور، عملیات قابل‌توجهی است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر‌بناهای حمل‌‌‌ونقل در ادامه به اثربخشی پروژه‌‌‌های انجام‌‌شده و ایجاد رضایتمندی در مردم از بهره‌برداری آزادراه ۸.۵ کیلومتری منجیل به رودبار و آزادراه شیراز به اصفهان به طول ۱۳۵ کیلومتر اشاره کرد و گفت: این آزادراه مسیر قبلی شیراز به اصفهان را کوتاه کرد و تاثیر فوق‌‌‌العاده‌‌‌ای داشت.
در حال حاضر در بخش ریلی ۳۰۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست و نکته شاخص، تعیین‌تکلیف کریدورهای شمال به جنوب بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ و امسال از محل سایر منابع برای این پروژه‌‌‌ها، منابع خوبی برای پنج پروژه ریلی چابهار به زاهدان، زاهدان به بیرجند و بیرجند به یونسی و تهران به بوشهر و راه‌آهن دو‌خطه بندر امام(ره)، راه‌‌‌آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص یافت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر‌بناهای حمل‌‌‌ونقل یادآور شد: برای راه‌آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت منابع در نظر گرفته شده و قرارداد با طرف روسی در حال پیگیری است و در بحث ریلی ۱۲۶۹ کیلومتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰‌درصد دارند. در مناسبات بین‌المللی کریدورهایی برای اتصال به شبکه‌‌‌های بین‌المللی تعریف شده است که می‌تواند در آینده جانشین مهمی برای درآمد نفتی باشد.
در بخش جاده‌‌‌ای سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور بهره‌‌‌برداری شده است که سال گذشته نیز ۷۳۰کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسید و امسال ۸۲۰ کیلومتر با اولویت کریدورهای اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان‌‌‌ها در برنامه قرار گرفته‌‌‌اند.
سال گذشته ۳۸‌هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به شرکت ابلاغ شد و مصوب آن حدود ۱۸‌هزار میلیارد تومان بود که ۹۰‌درصد تخصیص یافت و منجر به افتتاح پروژه‌‌‌ها شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12354

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها