بررسی شرکت مشاوره FGE نشان داد صادرات گاز نفتی مایع شده (ال‌پی‌جی) ایران در سال میلادی گذشته، به بیش از ۱۱ میلیون تن رسید.

تحلیل خبر | بزرگترین صادرکننده ال پی جی در خاورمیانه

تحلیل آمار رصد کشتی و اطلاعات بازار شرکت مشاوره FGE نشان داد صادرات ال‌پی‌جی ایران در سال میلادی گذشته، ۲۸ درصد افزایش یافت و این کشور را به بزرگترین صادرکننده ال‌پی‌جی در خاورمیانه تبدیل کرد.

افزایش درآمد کشور: ایران به عنوان بزرگترین صادرکننده ال پی جی در خاورمیانه، قادر خواهد بود تا بهبود درآمد کشور و ارز آوری ایجاد کند. این می‌تواند به توسعه اقتصادی و تأمین مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی کشور کمک کند.
تقویت جایگاه ایران در بازار بین‌المللی: تولید و صادرات ال پی جی به معنای افزایش قدرت رقابتی ایران در بازار بین‌المللی است. این امر می‌تواند به تقویت جایگاه ایران و شناخته شدن برندهای ایرانی در دیگر کشورها کمک کند.
ایجاد اشتغال: تولید و صادرات ال پی جی در ابعاد گسترده می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور کمک کند و به کاهش نرخ بیکاری و افزایش تعداد اشتغالزایی منجر شود.

توسعه بخش صنعتی و تولیدی: رشد و توسعه تولید ال پی جی در کشور می‌تواند به توسعه بخش صنعتی و تقویت بخش تولیدی کشور کمک کرده و به ارتقای صنعت محلی و کاهش وابستگی به واردات کمک کند.طبق گزارش بلومبرگ، این افزایش تحت تاثیر رشد تولید میدان گازی پارس جنوبی و ظرفیت حمل بالاتر میان ایران و چین بود.

بررسی صادرات ال پی جی

تحلیل آمار رصد کشتی و اطلاعات بازار شرکت مشاوره نفت و گاز FGE نشان داد صادرات ال‌پی‌جی ایران در سال میلادی گذشته، ۲۸ درصد افزایش یافت و به ۱۱ میلیون تن رسید و این کشور را به بزرگترین صادرکننده ال‌پی‌جی در خاورمیانه تبدیل کرد. همچنین این شرکت انتظار دارد که صادرات در سال جاری به بیش از ۱۲ میلیون تن افزایش یابد.
طبق گزارش بلومبرگ، این افزایش تحت تاثیر رشد تولید میدان گازی پارس جنوبی و ظرفیت حمل بالاتر میان ایران و چین بود.
افزایش صادرات ال‌پی‌جی ایران در حالی روی داد که آمریکا در تلاش برای تشدید اعمال تحریم‌ها علیه تجارت انرژی ایران در راستای کمپین فشار حداکثری است. با وجود فشار آمریکا، تولید نفت ایران هم در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و به بیش از سه میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین نرخ تولید در پنج سال گذشته بود.
میدان مشترک پارس جنوبی بزرگ‌ترین میدان مشترک گازی در جهان هست که بیش از ۵۰ درصد از ذخایر گازی ایران را به‌عنوان دومین کشور دارنده ذخایر گازی دنیا در دل خود جای داده .
در برداشت گاز از میدان مشترک ، امسال برداشت روزانه ۷۰۷ میلیون مترمکعب گاز محقق شد.که
اهمیت بهره‌برداری از این میدان مشترک آنجاست که ۹۳ درصد سوخت نیروگاه‌ها و صنایع گاز و بخش عمده‌ای از خوراک پتروشیمی‌ها از گاز این میدان تأمین میشه.
همچنین انتظار میره صادرات در سال جاری به بیش از ۱۲ میلیون تن افزایش پیدا کنه.

 

منبع خبر: https://t.me/tejaratnews/134613

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=11991

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها