ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی در کشور به ۲۳۰۰ مگاوات در سال رسیده

تحلیل خبر | ایران در جمع ۱۰ سازنده برتر نیروگاه خورشیدی

هم‌اکنون ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی در کشور به ۲۳۰۰ مگاوات در سال رسیده و ایران در جایگاه ۱۰ کشور برتر تولیدکننده صفحات خورشیدی در دنیا قرار گرفته که امکان صادرات به مابقی کشورها را دارد.

علت اهمیت

استقلال انرژی : استفاده از انرژی ها تجدید پذیر وابستگی کشور را به منابع انرژی خارجی کاهش می دهد و استقلال انرژی برای کشور به ارمغان می آورد.
ایجاد اشتغال : رونق کارخانجات تولیدات صفحات و پنل های خورشیدی.

نکات

حفظ محیط زیست: انرژی پاک همچون انرژی خورشیدی برای تامین انرژی مصرفی منجر به حفظ محیط زیست است.
تجدید پذیر بودن : انرژی های پاک همچون انرژی خورشیدی پایدار هستند و همواره و در همه جا در دسترس است.
عمر طولانی پنل ها : پنل ها تقریبا ۳۰سال عمر می کنند و هزینه نگهداری و تعمیر ناچیزی دارند.

درآمد سالانه این کارخانه ها به ۱۷ هزار میلیارد تومان هم می رسد که با فعالیت کارخانه های تولید صفحات خورشیدی میتوان سالیانه ۱۶ هزار هکتار از بیابان های ایران را از نیروگاه خورشیدی فرش کرد و پنج ساله سطحی به اندازه تهران در کشور نیروگاه ساخت.

نکات تکمیلی

امروزه بحران انرژی یکی از چالش‌های بزرگ در جهان است.مصرف جهانی انرژی در حال افزایش بوده و در آینده ای نه چندان دور با معضل کمبود سوخت های فسیلی مواجه خواهیم شد. هر کشور برای تامین انرژی موردنیاز خود، از انواع مختلف انرژی در دسترس به نسبت‌‌‌های مختلف استفاده می‌کند.
بروز بحران انرژی نه تنها می تواند اثرات جدی بر اقتصاد و رفاه اجتماعی داشته باشد بلکه می تواند فرصتی برای توسعه و استفاده از منابع تجدید پذیر و پاک باشد. انرژی تجدید پذیر به عنوان آینده انرژی در جهان مورد توجه قرار گرفته است و دنیا در حال گذر از تسلط نفت در حوزه انرژی و ورود انرژی های پاک برای تامین انرژی و سوخت مصرفی است.
منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر همچون خورشید ، باد و آب هستند که به طور طبیعی تجدید می شوند و به ما این امکان را می دهند که بدون نگرانی از تمام شدن آن ، از آن برای تامین انرژی خود استفاده کنیم.
یکی از مهم تریم مزایای استفاده از منابع تجدیدپذیر «استقلال انرژی» است زیرا کشورها با تولید و بهره برداری از انرژی تجدید پذیر می توانند از وابستگی به منابع انرژی خارجی کاسته و استقلال انرژی خود را افزایش دهند که به کاهش هزینه ها و تقویت اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. همچنین صنایع مرتبط با انرژی تجدید پذیر می‌توانند منجر به ایجاد شغل‌های جدید شوند و برای اقتصاد منطقه و کشور بهره ‌ور باشند.

با افتتاح دومین کارخانه تولید صفحات خورشیدی ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی در کشور به ۲۳۰۰ مگاوات در سال رسیده است به عبارت دیگر یعنی سالی دو برابر همه نیروگاه های خورشیدی فعلی کشور توان تولید برق را دارد.
صفحه خورشید ایرانی امکان تولید برق از هر دو سمت را دارد و با راندمان ۲۳ درصدی با بهترین نمونه های خارجی تجاری سازی شده خودش رقابت می کند. تا کنون این صفحات به دو کشور همسایه صادر شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12271

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها