امروز: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| افت ۱۹ درصدی درآمد حاصل از صادرات فولاد در سه ماه اول امسال

مجموع صادرات زنجیره آهن و فولاد کشور در سه ماهه نخست امسال با افت ۱۹ درصدی ارزش صادرات و افت ۲.۴ درصدی حجم صادرات همراه بوده است.
علت اهمیت و بد بودن

کاهش ارزآوری برای کشور: با توجه به سهم بالای صنعت فولاد در ارزآوری کشور افت صادرات آن میزان ارزآوری آن را نیز کاهش می دهد.
عدم رشد و توسعه اقتصادی: افت صادرات محصولات فولادی در رشد و توسعه اقتصادی کشور تاثیر منفی دارد.

نکات تکمیلی

مجموع صادرات زنجیره آهن و فولاد کشور در سه ماهه نخست امسال با افت ۱۹ درصدی ارزش صادرات و افت ۲.۴ درصدی حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷.۶ میلیون تن به ارزش یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار رسیده است.
ایران یکی از کشور های مطرح در صنعت صادرات فولاد است و این صنعت در ارزی آوری برای کشور از سهم بالایی برخوردار است؛ بنابراین افت صادرات فولاد سبب می شود تا میزان درآمدارزی برای کشور کاهش یابد.
محدودیت های انرژی و برق و گاز در صنایع فولادی از جمله دلایلی است که منجر شد تا میزان تولید فولاد کاهش یابد و همین موضوع در افت صادرات فولاد نیز موثر باشد.
جریانات تحریمی صادرات و فروش بین المللی ایران را با محدودیت های زیادی مواجه می سازد و این موضوع سبب می شود تا ایران نتواند به راحتی در بازار های جهانی ورود کند و در آن رقابت داشته باشد. در اثر این موراد فرآیند صاردات و فروش برای کشور پیچیده تر و پر هزینه تر می شود.
یکی دیگر از دلایل این افت صادرات محصولات فولادی میتواند ورود شرکت های فولاد سازی چینی به بازار جهانی با قیمت پایین تر از ایران که می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و رقابت را برای کشور های رقیب سخت تر کند.
با رفع ناترازی در انرژی در صنایع فولادی میزان تولید را افزایش داده و همچین با مورد هدف قرار دادن بازار های کشور های همسایه و منطقه بتوانیم صادرات را نیز افزایش دهیم .

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12441

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها