با اهتمام رئیس‌جمهور شهید بر احیای واحدهای راکد تاکنون نزدیک به ۴‌هزار و ۶۲۷واحد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده

تحلیل خبر | احیای ۴۵۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم

وزیر صمت گفت با توجه به بهره برداری همزمان از ۲۶طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت در ۱۰استان کشور، تعداد ۱۲۵طرح بزرگ آماده افتتاح است و رقمی معادل ۲۳۸‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که برای مردم تبعات بسیار خوبی خواهد داشت و موجب ایجاد نزدیک به ۳۰‌هزار شغل می‌شود.

علت اهمیت

افزایش تولیدات صنعتی: با احیای واحد های صنعتی، تولیدات صنعتی کشور افزایش می باید .
ایجاد اشتغال : با توجه به احیای واحد های راکد و نیمه فعال از بیکار شدن نیروی کار فعال جلوگیری میشود و همچنین با توسعه آن واحد صنعتی ایجاد اشتغال صورت می گیرد.

نکات

رشد اقتصادی: با افزایش در تولید کالا و خدمات امکان رشد اقتصادی برای کشور فراهم می شود.

وزیر صمت گفت: تاکنون نزدیک به ۴‌هزار و ۶۲۷واحد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده و این فرآیند و نهضت همچنان ادامه دارد.

نکات تکمیلی

تعطیل و یا نیمه تعطیل شدن واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط یکی از آفت‌های چند سال گذشته در اقتصاد و بخش تولید کشور بوده است. خود تحریمی‌های داخلی و فشار‌های خارجی مهمترین عواملی بوده‌اند که سبب این کج کارکردی شده و زمینه افول صنایع کوچک را ایجاد کرده اند.
با توجه به تولید دانش‌بنیان و صادرات‌محور با تمرکز بر مشارکت حداکثری مردم تقویت و فعال‌‌‌سازی صندوق‌های وزارت صمت از مهم‌ترین اقداماتی بود که در این دوره به آن اهتمام شد.
اقدامات بسیار ارزشمندی در دولت سیزدهم در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته است که اشتغال جوانان، تامین نیازهای داخلی و همچنین صادرات محصولات معدنی از نتایج این اقدامات است.اگر امروز تولید کشور حال خوبی دارد و کالای ایرانی در بازار به فراوانی در دسترس است، با تکیه بر همت بلند کارآفرینان، تولیدکنندگان، صنعتگران و معدن‌‌‌کاران کشور میسر شده است.
برای بازگشت واحد های صنعتی در چرخه تولید و ایجاد اشتغال نیازمند به آن هستیم تا زیرساخت های صنعتی کشور در جهت افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری مجدد نوساز شوند؛ زیرا این کار نه تنها به تولید رونق بیشتر می‌بخشد بلکه کاهش مصرف انرژی و آلایندگی‌ها را در بر دارد که ۲ چالش مهم و تاثیرگذار کشوری است.
بنا بر آمار دولت، در دو سال گذشته با بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردمی ۸هزار و ۴۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی احیا شده که حاصل این احیا ایجاد ۱۹۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور بوده است و با تداوم نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در سال جاری ۴هزار واحد دیگر هم به چرخه تولید بازخواهند گشت. ناگفته نماند آمار دقیقی از واحد‌های راکد و نیمه‌راکد صنعتی کشور در دست نیست، اما بر پایه بررسی‌های مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت بیش از ۵۰هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی، واحد راکد و بنگاه زیر ۵۰درصد ظرفیت در کشور وجود دارد و به طور جزئی‌تر ۱۲هزار و ۴۰۳ بنگاه راکد و ۱۶هزار و ۵۵۷ واحد با کمتر از ۵۰‌درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12269

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها