امروز: چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل خبر| احیای ۱۰ هزار واحد راکد و نیمه‌فعال در دولت سیزدهم

معاون اجرایی رئیس جمهور: حدود ۱۰ هزار واحد راکد و نیمه‌فعال در دولت سیزدهم احیا شد که منجر به اشتغال بیش از ۲۵۵ هزار نفر شد.
علت اهمیت و خوب بودن

افزایش اشتغال: با احیای این واحد های تولید حجم قابل توجهی از نیروی کار دارای شغل می شوند.
تقویت تولید : با احیای واحد های راکد به دست بخش خصوصی و دولتی موجب رونق تولید و رشد اقتصادی کشور می شود .

نکان تکمیلی

معاون اجرایی دولت سیزدهم گفت: بیش از ۹ هزار و ۹۲۱ واحد اقتصادی شامل واحد‌های راکد، نیمه فعال و نیمه تمام به بهره‌برداری کامل رسید؛ یعنی حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی به لطف خدا مجدد احیا شد و به چرخه تولید بازگشت که یک حد نصاب منحصر به فرد محسوب می‌شود.
به واسطه احیای حدود ۱۰ هزار واحد، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲۲۵ هزار و ۱۲۲ نفر را بر اساس واحد‌های احیا شده شاهد بودیم و به برکت این احیا مجموعاً بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردم مجدد احیا شد.
با توجه به شعار سال در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم با تقویت بخش خصوصی و تعاونی و احیای واحد های تولیدی که سالیان سال راکد بوده و نیمه فعال بودن و ورود به چرخه فعال اقتصادی کشور علاوه بر افزایش میزان تولید و رشد اقتصادی، میزان اشتغال نیروی کار فعال نیز افزایش می یابد .
رونق بخشیدن به تولید از طریق احیای واحد های راکد و نیمه راکد از وعده های دولت سیزدهم بوده که به خوبی صورت گرفت و موجب رونق اقتصادی کشور شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12460

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها