مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی سهم اعتبارات تامین مالی زنجیره ای در سال جاری را در مجموع ۳۵۰ همت عنوان کرد که ۵۰ همت از این اعتبار به ابزار فکتورینگ اختصاص خواهد داشت.

تحلیل خبر | تامین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

برنامه بانک مرکزی در سال جاری برای انتشار اوراق گام بدین گونه است که در سال گذشته برخی موانع و محدودیت هایی در خصوص انتشار اوراق گام بوده که از تحقق اهداف بانک مرکزی جلوگیری کرد، ولی اکنون با رفع این موانع از جمله تکالیف تعیین شده برای پذیرش بیشتر دستگاه ها بابت حقوق معادن دولتی ، بدهی های بیمه، بدهی های مالیاتی و... تسهیالت مناسبی در زمینه استفاده از این ابزار تامین مالی فراهم شده است.

افزایش روند تولید: تامین مالی مبلغ ۳۵۰ همتی می‌تواند منجر به افزایش تولید و بهبود فرآیندهای تولیدی شرکت شود که این می‌تواند به افزایش سودآوری و ارزش افزوده محصولات منجر شود.
توسعه بازار: مبلغ ۳۵۰ همتی می‌تواند به کمک به توسعه بازار و تبلیغات مناسب شرکت و محصولات آن بپردازد که این می‌تواند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش منجر شود.
افزایش نیروی انسانی: تامین مالی مبلغ ۳۵۰ همتی می‌تواند به استخدام نیروی انسانی ماهرتر و توانمندتر در شرکت کمک کند که این می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شرکت منجر شود.

تحقق اهداف و رشد شرکت: افزایش تامین مالی می‌تواند شرکت را در راه تحقق اهداف و رشد و توسعه بیشتر یاری کند و به افزایش ارزش شرکت و سهامداران منجر شود.
ایجاد فرصت های جدید: تامین مالی مبلغ ۳۵۰ همتی می‌تواند باز کننده فرصت‌های جدیدی برای شرکت باشد، از جمله فرصت‌های تحقق پروژه‌های نوآورانه، گسترش بیشتر ورود به بازارهای جدید و افزایش دسترسی به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید.

در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ همت مجوز برای سیستم بانکی داده شده بود که در امسال این مقدار افزایش خواهد یافت

بررسی تامین مالی ۳۵۰همتی از ابزار های نوین

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفته استفاده از کارت اعتباری متصل به گام از ابزار های نوین با هدف تامین مالی خانوار ها و حمایت از حوزه تولید جز برنامه بانک مرکزی است که در این جهت در مرحله اول سه بانک به صورت آزمایشی مکلف به ورود در این بخش شدند تا در صورت بازخورد مثبت تعداد بانک ها افزایش یابد.
اعتبار گواهی سپرده عام و خاص برای تامین مالی بخش تولید در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ همت مجوز برای سیستم بانکی داده شده بود که در امسال این مقدار افزایش خواهد یافت و با دریافت مجوز های مورد نیاز، تامین مالی به این روش آسان خواهد شد.
در چارچوب این بار بانک ها همزمان خودشان و هم بنگاه ها را تامین مالی می کنند و مجوز انتشار ۲۰۰ همت از انواع صکوک بانکی را با عنوان رکن ضامن انتشار اوراق شرکت ها در بورس داده شده است.
در قالب قانون بودجه سال جاری شبکه بانکی موظف شد تا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند.
همچنین تسهیلات عادی مانند سال های گذشته به این نوع شرکت ها پرداخت خواهد شد که در این خصوص در سال گذشته شبکه بانکی بیش از ۲۳۳ همت تسهیلات به این شرکت ها داده است که به نسبت سال گذشته رشد ۶۱ درصدی داشته است.

منبع خبر: https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-116/4061366-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12045

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها