کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه 1403 با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تحلیل خبر | افزایش ۸۰۰ هزار تنی تولید آهن اسفنجی کشور

کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه 1403 با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تأمین نیازهای داخلی: تولید آهن اسفنجی می‌تواند به تأمین نیازهای داخلی برای این محصول اساسی در صنایع مختلف مانند صنایع ساختمانی، خودروسازی، ماشین‌آلات و… کمک کند و وابستگی به واردات را کاهش دهد.
افزایش تولید ملی: تولید آهن اسفنجی به افزایش تولید ملی در کشور کمک می‌کند که این امر می‌تواند به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و ایجاد درآمد بیشتر برای کشور منجر شود.
توسعه صادرات: افزایش تولید آهن اسفنجی می‌تواند فرصت‌های صادراتی جدید ایجاد کند که این امر به توسعه بازارهای خارجی و افزایش درآمد ارزی کشور کمک می‌کند.

تحول و تحولات فناوری: تولید آهن اسفنجی ممکن است منجر به تحولات و نوآوری‌های فناوری در صنعت فلزات شود که این امر می‌تواند به بهبود کیفیت محصولات و بهره‌وری تولید کمک کند.

افزایش اشتغال: گسترش تولید آهن اسفنجی می‌تواند به ایجاد شغل‌های جدید در زنجیره تولید و فروش این صنعت بخش کمک کند و به حفظ و ارتقاء اشتغال و درآمد مردم کمک کند.

واحد احیاء مستقیم شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت که عملیات اجرایی آن از ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده بود، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

بررسی آهن اسنفجی

راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این ۸۰۰ هزار تن بود، به ۱ میلیون و ۶۰۰هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید.
کارخانه احیاء شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت با وجود مشکلاتی همچون تغییر قوانین، همه‌گیری ویروس کرونا، قطعی مکرر برق و گاز کارگاه ساخت و… ظرف مدت ۳۲ ماه به پایان رسیده است.

با بهره‌برداری از فاز دوم این مجتمع، زمینه ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه کم‌برخوردار بافت به وجود خواهد آمد و نقش به‌سزایی در توسعه اقتصادی متوازن این منطقه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، فاز اول شرکت احیا استیل فولاد بافت، در سال ۱۳۹۸ با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان از هلدینگ‌های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری به عنوان سهامدار عمده، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بانک صنعت و معدن با هدف خودکفایی صنعتی و تولید محصولات استراتژیک مانند آهن اسفنجی به بهره‌برداری رسیده است.

هند و ایران با اختلاف چشمگیر از دیگر کشورها بیش‌ترین آهن اسفنجی جهان را در سال ۲۰۲۳ تولید کردند. تولید هند در این سال ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و تولید ایران ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود. هند در سال ۲۰۲۳، ۱۶.۷ درصد آهن اسفنجی بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۲ تولید کرد و تولید ایران در سال ۲۰۲۳، ۱.۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

روسیه در سال ۲۰۲۳، ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۹ درصد رشد داشت.

مصر نیز در سال ۲۰۲۳، ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و تولید آن در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۹.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ پیش رفت.

تولید عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار تن رسید و ۱.۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

منبع خبر: https://t.me/khabarfouri/377605

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=12034

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها