سیاست مالی (fiscal policy) و تأثیر آن بر اقتصاد

آموزش / اقتصاد به زبان ساده / قسمت هشتم

همانطور که می‌دانیم، گاهی اوقات اقتصاد کشورها با نابسامانی‌های زیادی مواجه می‌شود و تورم به اندازه‌ای بالا می‌رود که به نظر می‌آید کنترل آن دشوار است. در این شرایط، نیاز به یک ابزار وجود دارد که کمک کند تا وضعیت اقتصادی به حالت عادی بازگردد. این ابزار، سیاست مالی نام دارد. وقتی اقتصاد دچار مشکل می‌شود، دولت باید بداند چگونه از بودجه‌ای که در اختیار دارد بهره‌وری کند تا بهبود شرایط را فراهم آورد. سیاست مالی دولت یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند به کنترل اوضاع نابسامان اقتصاد کمک کند. حال می‌خواهیم بدانیم که سیاست مالی چه تأثیری بر فعالیت‌های اقتصادی دارد و آیا واقعاً راهی برای کنترل شرایط نابسامان اقتصاد وجود دارد؟ اگر سیاست مالی دولت همان راه‌حل باشد، چگونه بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد؟

برای پاسخ به این سؤالات و بررسی کارکرد سیاست مالی، ابتدا درباره مشکلات اقتصادی صحبت می‌کنیم و سپس به بررسی سیاست مالی پرداخته و نقش آن را در تنظیم اوضاع اقتصادی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. به طور کلی، می‌توان گفت که سیاست مالی یک ابزار قدرتمند است که دولت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی از آن بهره می‌برند.

<div id=”17762687795″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.aparat.com/embed/vsjre?data[rnddiv]=17762687795&data[responsive]=yes”></script></div>

منبع خبر: آکادمی دانایان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://en360.ir/?p=9886

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: